Social media sucks!

De komende jaren vindt er een revolutie plaats; een versnelling van de digitalisering van de economie, de arbeidsmarkt en productie- en bedrijfsprocessen (online wereld). De opmars van het gebruik van innovatieve technologieën, zoals kunstmatige intelligentie, het internet of things, big data, 3D-printen, robotica, blockchain, nano- en biotechnologie.

Wat betekent dat voor jou als ondernemer? Dat je online aanwezigheid steeds belangrijker wordt! Daarom zuigt social media big time! Het zuigt voornamelijk veel energie als je er niet op een juiste manier mee om weet te gaan. Je wil wel maar weet niet hoe….

Weet jij als ondernemer goed je klant te vinden? Ken je überhaupt je doelgroep? Weet je die te bereiken? Kun je de juiste content bepalen die je nodig hebt? Ben je online wel goed te vinden?

Vragen die jij jezelf als ondernemer regelmatig dient te stellen. Vragen die niet altijd even makkelijk te beantwoorden zijn in deze tijd van continue verandering. Wij gaan je helpen met je online aanwezigheid! De importantie van een goede online strategie is bij ondernemers gelukkig steeds sterker aanwezig in hun visie. In gesprekken met deze ondernemers blijkt dat in de uitvoering nog veel winst is te halen en ze niet heel goed weten hoe hun online strategie aan te pakken. Daarom geven we samen met onze partner online marketeer Consigo een Social Media workshop waarin we de ins & outs geven en leer je hoe jij je social media optimaal kan gebruiken om betere resultaten te halen.

Nieuwsgierig? Geef je hier op voor een ochtend Social Media en ga goed het nieuwe jaar in. Mis vooral de online boot niet en zorg dat werken aan je social media niet meer sucks maar juist leuk wordt!

De trends voor 2018 in vogelvlucht:

  • Video laat al jaren een stijgende lijn zien in gebruik door marketeers, jongeren en op de diverse social media kanalen.
  • Short live content! Wat heeft oa Snap Chat wat wij oudjes niet begrijpen? Short live content…..
  • Chatbots worden het helemaal! Een manier om nog meer interactie te krijgen en helemaal interessant, een nieuwe manier om je mailings te versturen.
  • Augmented reality wordt genoemd. We wachten dit af, we hebben virtual reality nog in ons hoofd zitten die eigenlijk nog moet komen….
  • Mobile ready dé belangrijkste must do voor 2018! Want wie nu nog niet mobile ready is kan beter bij Fred Flinstone op de bank gaan zitten.
  • Content is en blijft King. Wie schrijft die blijft; kunst is om dusdanig te schrijven waardoor jij als merk en entiteit je blijft onderscheiden van de rest.